Kawan Baik Cik Cahaya ♥

Ahad, 13 Mei 2012

Bagaimanakah Meluahkan Bicara Romantis Untuk Si Dia ♥


Wow! Sangat romantis apabila anda dengan rasa tulus menyatakan perasaan cinta anda terhadap si dia. Waktu itu terasa dunia ini seperti anda yang punya. Sangat-sangat teruja dan indah tika dirinya mula tersenyum manis dan membalas bait-bait cinta anda itu. Maka anda akan tersenyum tanda puas.

Anda pasti menginginkan perhubungan yang sentiasa harmoni dan saling menyayangi antara satu sama lain. Cinta tidak mungkin hadir dengan sendirinya tanpa ada yang cuba mencuitnya. Malah tidak akan ada tindak balas sekiranya si dia juga merasai apa yang anda rasakan.

Bagaimanakah meluahkan bicara romantis untuk si dia? Jom kita ketahui antara ungkapan yang boleh menarik perhatian si dia.



Saya Sayang Awak Selamanya

Itulah yang sering menjadi penanda aras dalam perhubungan antara anda dan dia. Ungkapan ini jelas menunjukkan bahawa anda ingin perhubungan itu terus sedar dan sentiasa dibajai dengan kata-kata romantis. Anda haruslah mengingatkan dirinya bahawa cinta anda itu suci dan tiada siapa yang dapat menggantikan tempat anda hatta orang itu hadir selepas diri anda.



Hanya Awak bertakhta di hati ini

Aduh, hati terbius saat ungkapan ini lahir tanpa paksaan! Mendengarkan madah cinta ini sahaja mampu memperlihatkan bahawa anda benar-benar serius menjalinkan hubungan cinta dengan dirinya. bagi anda, dia umpama bintang yang menyinari kehidupan anda keseluruhannya. Oleh itu jangan segan silu untuk mempamerkan rasa sayang anda itu.



Sayang Suka cara abang menyayangi sayang!

Phewit, ini kalau kekasih hati dengar terus si dia tidak jadi nak marah! Apa tidaknya, anda betul-betul membeli jiwanya sepenuh hati. Tidak ada salahnya jika sekali sekala anda meluahkannya dengan cara yang paling sukar ditunjukkan, memandangkan anda seorang yang agak pemalu. Kata-kata ini mampu memberikan inspirasi kepada si dia untuk terus mengekalkan cara si dia menyayangi anda itu.



Sukanya Bila Awak manja!

Eh, nampak macam kebudak-budakan tetapi sebenarnya tidak. Ini salah satu cara untuk anda mengeratkan hubungan dengan si dia. Mungkin ada sesetengah sikapnya itu kadangkala nampak manja dan sukar untuk dipamerkan. Hanya pada masa-masa tertentu sahaja anda boleh melihat si dia beraksi manja dan menjadi orang yang berbeza daripada dirinya. Apa salahnya anda memuji caranya itu. Mungkin dia senang dengan cara anda.



Cinta awak sampai ke syurga

Ungkapan ini penuh bermakna sebenarnya. Setiap orang yang bercinta pasti mengimpikan percintaan mereka berkekalan hingga ke syurga bukan hanya di dunia semata-mata. Hati lelaki mana yang tidak tergugat saat anda melafazkan puitis cinta buat dirinya. Mungkin dengan hanya anda melafazkan ayat ini membuatkan si dia terharu lalu menganggap anda benar-bernar ingin mengakhiri kehidupan anda bersama dirinya.



Awak sangat romantis bila…

Ops, sesuaikah menuturkan kata-kata ini? Atau anda sentiri tidak tahu saat si dia romantik dengan anda? Bunyinya sangat kelakar namun apabila anda menghayati cara si dia melayani dan meluahkan perasaanya terhadap anda, pasti anda akan merasakan diri anda yang paling beruntung kerana memiliki dirinya. Lelaki agak sukar mempamerkan rasa sayangnya terhadap anda. Malah hanya seketika sahaja mereka boleh berkeadaan seperti itu, Sebolehnya anda peka dengan keadaan dimana si dia mula meluahkan kata-kata romantis itu.



Bila tengok binatang, pasti ingat sayang!

Wow, romantiknya saat mendendengar ayat penuh puitis ini! Kalau anda menyatakan ini kepada sang arjuna, pasti si dia akan tersenyum dan menghargai cara anda mengingati dirinya. Bukan mudah untuk seseorang itu melakarkan lukisan hatinya melalui deria rasa. Hanya mereka yang menghayati cinta sahaja tahu untuk melakarkan lukisan hati buat insan tersayang. Mungkin anda juga salah seorang daripadanya.



Saat Awak kesedihan, saya turut bersedih

Luahkan saja apa yang terbuku dihati anda tika itu. Andai kata anda melihat dirinya pada ketika itu sedang bersedih, jangan segan untuk memberitahunya. Mungkin cara anda ini akan mengurangkan rasa sedih yang melanda jiwanya. Seperti lirik lagu ini, “Jika kau senyum ku gembira, jika kau sedih ku menangis, bagai taman rindukan kembang, ku rindu wajahmu oh sayang”. Lirik ini jelas menunjukkan bahawa jika si dia bersedih anda pula orang yang paling sedih berbanding dirinya. Kenapa? Ini kerana anda amat menyayangi dirinya.



Saya perlukan cinta awak. baru hidup saya bermakna

Ini ungkapan paling istimewa buat sang arjuna pujaan hati anda. Mungkin bagi anda ia agak keterlaluan namun di sebalik kata-kata ini tersimpan 1001 makna yang sukar ditafsirkan oleh sesiapa. Hanya anda dan si dia sahaja memahami istilah ini. Oleh itu jalanilah perhubungan itu dengan penuh sabar dan tabah. Anda perlu yakinkan si dia bahawa anda benar-benar mencintai dirinya. Pasti si dia tidak akan berpaling daripada anda. Percayalah!



Degupan jantung ini menandakan cinta saya teruys bernyawa

Alangkah indahnya saat anda atau si dia menerima ungkapan ini. Ia sangat berharga kerana anda betul-betul menghayati ceritera cinta antara anda berdua. Selagi anda hidup, selagi itulah cinta anda akan terus bernyawa hanya untuk dirinya. Sungguh pun anda dilihat kurang menyatakan atau meluahkan kata-kata cinta untuk di dia mungkin dengan cara ini mampu menyentap seluruh jiwanya untuk terus menyayangi anda. Si dia pasti akan menghargai anda selamanya!.



Ungkapan “saya sayang awak” itu cukup memperlihatkan bahawa anda betul-betul menyayanginya setulus hati. Ungkapkan rasa syang ini melalui bicara romantis hasil lukisan hati anda sendiri. Apa-apa pun anda perlulah ikhlas menyatakannya dan bukanlah dipaksa-paksa. Semoga hubungan anda dengan si dia berkekalan dan bahagia selamanya


Sumber : Nota Hati ♥

0 comments:

Catat Ulasan